Mittwoch, 11. Juni 2014

Karadenizde neler yedik??

Tabi benim rejim 7 gün boyunca bozuldu ama olsun gelipde buralarda farklı lezetli yöresel yemekleri yemeden gitmek olmazdı tabiki :) Biliyorum herkes karadenizin yemeklerini sevmiyebilir cünkü gercekdende tatları biraz farkli ama ben daha öncedende bu tatları tattığım ve bildiğim icin bende bir sıkıntı yoktu. Eşimde ve diger yolcu arkadaşlarımız çok begendiler batumdaki yemekler hariç.


Mantı-Nokul
Mantı ve yine Sinop’a özgü üzümlü,kıymalı ve cevizli nokulu yemeden gitmeyin. Kulağa biraz farkli gelsede tadına doyamıyacaksınız.





Karalahana çorbası

Vitamini bol olan bu çorbayı malesef sevemedim :( ama cok sağlıklı bir çorba





Misir ekmegi

Her lokantada sunulan misir ekmeklerin tatları farklıydı. Ama nedense pek sevemiyorum misir ekmegini.Fena değil ama olmasada olan birsey :) 






Laz böreği

Laz böreğini duyunca, insana bildiğimiz börek akla geliyor. Fakat biz börek beklerken karşımıza tatli muhallebili birsey geldi. 
Tadı fenamı? Hayir sayılmaz yani yemeden gitmeyin derim.




Mıhlama/kuymak

Hemen hemen görüntüsü ve tadı aynı olsada, bıraz farklı yapılan bu lezetleri yemeden gitmeyin derim. Ben tam bir Mıhlama hastasıyım. Uzun zamandırda yememistim. Çok özlemisim :) 






Kırmızı benekli alabalik

Amannnnn allahım o neydi öyle :) Siparişi vermeden önce çok kararsızdım ama tadına bakar bakmaz ilk tabağını bitiren bendim :) Bu taze kırmızı benekli alabalığını sirf burada Rize- Çamlıhemşinde bulabilirsiniz (lokanta: Ayder pınar alabalık tesisleri) 





Kaygana

Kaygana aslında bildiğimiz otlu omlet :) Bütün sağlikli yesilliklerle yapılan bir omlet. 


Hamsi

Hamsi yemeden gitmek olmaz değilmi?? Son güne kadar mevsimi olmadiği için yiğememistik taki son gün otelde aksam yemeğinde yiğene kadar :) Yorum yapmam gerekiyormu?? :) tabiki hayir tadına doyum olmaz ama bu tadı karadenizde tatmak lezetine lezet katıyor.





Pancar (karalahana) diblesi

Severek yedim ve kesinlikle tavsiye ederim.





Fasulye turşusu kavurması

Eğer turşu sevıyorsanız kesınlikle beğeneceksiniz.Ben tursu sevmediğim icin ne yazikki beğenmedim.






Galdirik/Kaldirik Kavurması
Kulağa tuaf gelsede cok sağlikli ve lezetli bir kavurma. Galdirik cok faydalı bir ot türüdür. Yemeden gecmeyin derim.






Pancar (Karalahana) Sarması
Yaprak sarmasını deli gibi seven ben bu sarmayı sevmedim.





Gelelim gürcistan-batumdaki yemeklere.Benim gözümde batum milleti rus veya polanyalılardan farkları yok.Karekterleri,mimikleri,gülmeyen yüzleri ve yemekleride ayni. Ben nedense sevemiyorum hem insanlarını hemde yemeklerini. O gün grup ile Pier Batumi (İskele Batum) adlı lokantaya götürüldük. Az çok başımıza gelecekleri tahmin ettiğim icin, sunulan menüyü değilde ala cart'dan secmiştim. İyikide öyle yapmışım. İlk önce tavırları,umursamaz halleri,azarlamaları,ilgisiz halleri yetmiyormus gibi birde siparisler tam 1 bucuk saat sonra geldi. Artik rehberimiz okadar mahcup olduki, durumu birazçıkda olsa kurtarabilmek icin hepimize kahveler ve icecekler ısmarladı. 

Gelelim bu ülkenin yöresel yemeklerine. Batumun armut suyu birde haçapurisi meshurdur.



Haçapuri

Buda benim salata :) 

Herzaman diyorum bizim ülkemiz, yemeklerimiz ve insanlarımız gibisi varmı??? Tabiki hayır. Batumdaki yemeklerden sonra ertesi gün Trabzon-akçaabatda meşhur akçaabat köftesini tatmak bizlere altin bulmuş gibi sevindirdi :) 
Hayatımda okadar ülkeler gezdim lokantalarda yemekler yedim ama türkiyede en güzel yeri keşfetmiş oldum. Oda adının hakkını veren Köfte balık saray-Restaurantı. Saraylara layiksin yazıları kendini sarayda hissettiriyor. Eğerki karadenizli olsaydım ve karadenizde yasasaydım süphesiz orada hem sarayda hemde sahilin karsısında düğünümü yaptırıp dünya evine girmek isterdim :) Mekanı,yemekleri ve konzeptleri beni şaşırttı. İnternet sayfasını gözden gecirmeden gecmeyin derim. Zira karadenizde gezenler kesin uğramalılar yoksa çok pişman olursunuz :) Köfteleri dedikleri gibi var çokkkk lezetliiiiiiiiiiiii :) www.saraykoftebalik.com








5 Kommentare:

  1. bülbülü altın kafese koymuşlar illede vatanım demiş bize buradan güzeli yok
    çok haklısın...

    AntwortenLöschen
  2. ohh yemekler miss gibi gözüküyor böyle yemekleri görünce insan diyeti rejimi unutur tabi :)

    AntwortenLöschen
  3. bayılıyorum karadeniz yemeklerine, bilmiyorum hepsini yedim diyemem ama benim damak zevkime çok uygun, afiyet olsun bence diyeti bozmakla iyi etmişsin, güzel bir deneyim kazandın bu lezzetlerden mahrum kalmadın, insan kaç kere bu lezzetleri yerinde yeme şansını yakalar ki? :)

    AntwortenLöschen
  4. ayyy karadenizi çok seviyorum birgün gitmek nasip olur inşallah :))

    AntwortenLöschen
  5. benim de batum gezim var ne resimler çektim orada ama düşüncelerine 100 de 100 katılıyorum, sevgiler..

    AntwortenLöschen

Yorumlariniz icin tskler :)